Thursday 31 May 2012

Keseorangan di dalam office

Uissshh...ari ne keseorangan dalam office..ehhehe...msng2 ada task kat luar, so aku sorang je la menepek kat opis buat keje yg xpenah nk sudah ne..hahahhaa...Meh sini aku cite sket pasal aku..Ini  adalah kerja pertama aku dan xpenah lagi la bertukar keje selama aku bekerja..< boleh cam tu..hehhe >..Aku start keje ms umo aku 20 thn smpi la skng ne umo aku dah 28thn..ce kira..ce kira..hahahaa...Bermula di Tanjung Malim Skynet Courier Services sehinggala aku transfer ke Skynet Worldwide (M) Sdn bhd ..HQ.Kenapa aku transfer ???? Sebab aku nk kawen la..hahahaa...Hubby aku juga keje kat Skynet Sebagai Linehaul Driver Ipoh...Pertemuan kami semuanya dekat Skynet..hahhaa...jodoh la katakan...hehehhee.

Actually ramai yang tanya, nape ko stay lama dekat Skynet dan dlm bidang courier ne?? Sbb aku mls nk cr keje lain, dan sebab aku suka keje ne..bg aku Skynet sngt memberikan aku satu perasaan yg aku xleh nk explain..xtaula nk ckp camne..aku syg gile..walaupun satu hari nnt aku pasti akan berhenti juga dan mulakan perjalanan yg lebih jauh..< chewaahhhh >..

Sblm aku keje Skynet ne, dekat 5 kali aku mohon utk keje kerajaan, for sure la sbb pkr benefit dia kan..bidang yg aku minat gile ialah NURSE..aku xtau nk ckp nape...aku mohon dekat SPA..alhamdulillah setiap kali aku mohon sure aku akn dpt panggilan utk menduduki ujian..dan temuduga...then xde rezeki..sehinggalah aku da nk kawen aku dapat offer interview panggilan khas..but aku xpergi sbb ms tu aku da terbelah bahagi..mak & abah xberani nk cakap lebih sbb aku da bertunang..semua ckp up to me...
akhirnya keputusan berat yg aku buat...aku xpergi...sedih kan..but aku snts fkr itu mgkn bukan rezeki aku nk keje sebagai NURSE..hehehe..sedih tau...

Slps dr tu, aku da penah la minta keje kerajaan sbb frust gak kan..walaupun adk beradik aku semua kerajaan...hahahhaa..xpela rezeki dorang kan..

So, aku still kat sini lagi...nama department aku ialah NETWORK OFFICE..tugas aku ialah menjaga kesemua station..lebih kurang 84 station..apa mslh, aku kn tolong..aku lah org tengah antara mereka..cam jaga baby jugala..nsbla aku ne jns yg mudah mesra jugala..dan susah nk tgk aku marah kecuali aku btl2 marah..< tp ada ke??>hehehhe..station takut sket dengan NETWORK ne sebab kami yg beri arahan , kami yg wat policy, kalo xfollow kami bg penalty..hahahahaha....

Apa2 pn aku enjoy ngn keje aku..rasa seronok..sbbnye aku xterasa terbeban sngtla..walaupun keje berlungguk but aku relax..kecuali bos nk cepat..itu yg sll aku jd kelam kabut...but still leh handle..hehhehee..Bos aku baekkkk gile2..sngt sporting..hehehe...

Okla..setakat ne la dl eh..jap2 agi aku cite la pasal family aku..ngn ank aku yg sngt2 aktif tu..hehehe...but i loveeee my family..peaceee...:)

Ne masa dekat Skynet Tanjung Malim.
Ne dekat HQ..lepas bersalin xsilap..hehehe

My team Network Office :)

No comments:

Post a Comment